onsdag 20 oktober 2010

Onsdagstankar

Tre av fem dagar avklarade. Skönt att vara på jobbet igen. Lokalerna har man ordnat så bra. Jag tänker inte ens på det. Hittills har jag inte haft några lektioner utan haft tid att packa upp SO-böcker och inventera dem, gå igenom våra projektorer mm. Lte av varje faktiskt. Idag var det bland annat inredning som gällde. Sökt lägenhet för vår internationella assistent som kommer i januari. Jag har troligen fått napp.

Jag börjar känna mig laddad inför att börja jobba "på riktigt"... Två dagar kvar och ännu har jag inte haft tid att rätta arbeten eller börja planera inför fortsättningen av teminen, men det lär väl bli tid i morgon.

Kul att träffa alla eleverna. Med mentorgruppen finns det behov av att uppdatera mig. Vi hade ju knappt blivit en grupp innan jag försvann. Där finns en del att ta igen.

Skönt att komma tillbaka och ha fått distans och avbrott från stressen. Jag ser liksom på de problem vi möter med lite andra ögon. Innan jag blev sjuk blev alla problem, små eller stora, till svarta moln. Nu kan jag försöka se möjligheterna istället. "När man slagit huvudet i väggen tillräckligt många gånger är det dags att leta efter dörren!" Så känns det.

Kul att möta elever som ärligt är glada att man är tillbaka, det värmer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att höra att du är tillbaka och att det går bra! /Janis

Janne sa...

...Känns lite som om man är en glidare... Men man vill ju inte börja med hela paletet och sedan vara tillbaka hemma igen om tre veckor.
...kul på jobbet, en positiv känsla...

Christer sa...

Kul!

Marcus Aurelius har en poäng:

http://christermagister.wordpress.com/2009/01/28/styrka-mod-och-visdom/