lördag 16 oktober 2010

Return to base

På måndag ska jag tillbaka på jobbet igen. Skönt. Jag hade träff med rektor och kommunhälsan i torsdags. Vi gick igenom allt, kändes det som. Stort fokus på åtgärder, möjligheter och vad som hänt på Faktoriet sedan jag gick hem, men även vad som finns kvar att göra. För det är fortfarande inte perfekt, men det kan väl bli det längre fram... Men nu är i alla fall ljudmiljön fixad - riktigt bra dessutom, schema och resurser ses över och det ska bli fler lärare (resurser), så det känns bra.

Jag ska börja på måndag, men ha kvar vikarien i alla fall. Då kan jag smyga igång lite och göra lite olika saker utan att ha fullt ansvar direkt. Det känns skönt. Jag kommer ha tid att träffa mentorseleverna, klasserna, jobba med hemsidan, packa upp och beställa böcker och samtidigt testa mig fram lite.

Sista veckan har varit lite tyngre. Börjat längta tillbaka och att gå hemma då blir lite tärande. Blir liksom lätt att älta och känna skuldkänslor över att man inte deltar. Risk för en nedåtgående spiral liksom. Att gå hemma för länge blir man inte frisk av heller... Arbetslinjen gäller ;-)

Men nu är det omstart som gäller... Kul!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det här var ganska goda nyheter tycker jag. Hoppas det fortsätter i samma "lösande" stil!

Junitjej sa...

Så skönt med en mjuk start! Vad bra att vikarien fortsätter ett tag till!
Kanske lärarlegitimation kan leda till bättre undervisning. Vad tror du?
http://junitjejen.se/lararlegitimation/

Janne sa...

Lärarlegitimation, ja kanske, men först rejäla lönelyft och förutsättningar för utveckling och resultat...