tisdag 31 maj 2011

Positiva tankar

Det är så lätt att fastna i det negativa, det som inte fungerar. Så är det för mig i alla fall. Tittade förbi på mitt gamla jobb i går. Ingen bra känsla eftersom jag kände hur jag blev negativ. Jag inser verkligen att jag behöver byta jobb nu. För många negativa vibbar i det gamla. Fast jag träffade en del elever från i höstas, det var härligt att se dem. Dem saknar jag och de verkar sakna mig (säger de ialla fall;-). Jag ska gå på deras avslutningsmiddag nästa torsdag. Avskedsmiddag för niorna. Alltid lika sorgligt, men ändå fint.

hmm... Negativa tankar ger negativa konsekvenser... och tvärt om.
Måste tänka positvt.
Alltså:
Niornas betyg blir jättebra!
Min stående lottorad kommer att gå in, det blir en bra slant!
Hemtentan i Internationell politik blir klar i god tid på söndag och det blir VG!Gräsmattan klipper sig själv och börjar växa på bredden, inte på längden (hela sommaren)!
Monarkin avskaffar sig själv och kungen blir potatisbonde i skövdetrakten!
JAG FÅR ETT NYTT SPÄNNANDE JOBB och det blir senast till jul skulle jag tro! ;-)
Självklart...så blir det...

Det är värt att komma ihåg det Hanna Zentio sade när jag lyssnade på henne i Örebro tidigare i våras: "Bitterhet är som att dricka gift och hoppas att någon annan ska dö!"

Njut av klämdagen, ni som kan;-)

Ja just det, hösten blir härlig. Den bästa på åratal. Varmt och behagligt ända fram till oktober, sedan ordentligt med snö och lagom kallt.

Inga kommentarer: