söndag 3 oktober 2010

söndagstankar

Helgen är över, i morgon går folk till jobbet.
Vad jag gör? Stannar hemma faktiskt.
Paniken över att gå till jobbet är inte borta.

I morgon är det en vecka sedan jag gick hem. Jag undrar om det har gjort någon skillnad alls...Det var visst möte med kommunhälsan i torsdags, vilket visst ledde till att man fick på fingrarna om ljudmiljön och tvingas göra om - göra rätt... Sen var visst skolchefen där (när eleverna inte var där) för att prata med facket. Men vad ledde det till? Vad är på gång och viktigare än det: när händer det? I don't know...

Funderar på:
När kommer jag tillbaka? Till vad?
Ska jag börja söka andra jobb ännu mer aktivt?
Kanske börja plugga - omskola eller bara vidareutbilda sig?
Kan jag göra något annat?
Får jag jobbet jag sökte i Stockholm?

En kul sak som jag ser fram emot:
Jag åker till Istanbul på kurs vecka 43. En EU-finansierad kurs med ett 30-tal lärare från hela Europa. Det har varit min stora happening att se fram emot under hösten, en vecka i Istanbul, på hotell med andra kreativa människor.

Dessutom: Tur man har familj hemma så man inte satt ensam i en lägenhet och ruttnade.

2 kommentarer:

Junitjej sa...

Har du gått in i den välkända väggen?! Hoppas du snart hittar tillbaka!

Vad anser du om 40-timmarsveckor för lärare: http://junitjejen.se/40-timmarsvecka/?

Janne sa...

40-timmarsvecka kan vara bra, men det är bristande organisation, lokaler, omorganisation och förutsättningarna i verksamheten som är problemet snarare än arbetstiden. Har väl inte gått i väggen utan vek av precis innan det small, vilket gör att jag ser ljuset i tunneln (tåget kanske?)