torsdag 29 december 2011

Varför lyssna på en som inte lyssnar?

Efter en veckas ledighet är livet ganska gott:-)
Fast de krävs nya tag efter helgerna vad gäller kroppsliga aktiviteter...;-)
Första julen på flera år som jag inte var utmattad efter avslutningen. Skönt att vara resurs och att jag bara hade två egna grupper i SO i november och december. Allt som jag skulle göra och lite till hann jag med. Hur ofta känner man så? Sen arbetar jag i ett arbetslag där man med glädje går till jobbet varje dag. Vi skrattar ofta och hjälper varandra. Yes we can...

Till saken:
Efter lovet, första dagen innan eleverna kommer - den enda dagen där vi skulle kunna planera och dra upp linjer för terminen som kommer - den ska tillbringas i sporthallen på Kick off med bland annat förvaltningsledningen och inbjuden moderator från TV-sporten (?). Lite kick down att lyssna på när förvaltningsledningen "snackar skola" (ja, det står så i inbjudan). Flera av kollegorna står lika frågande som jag - varför då?

En annan sak:
Julpyntet och julgranen åkte ut. Före nyår blir det ojul igen;-)
Tomten kom för övrigt och det tindrade i stora tjejens ögon. Väntan var lång från morgonens första fråga: när kommer tomten?

Gott nytt år!

Inga kommentarer: