söndag 26 december 2010

Hmm

Inte för att jag tror på horoskop, men i dagens tidning läser jag:

"pengar: nya yrkeskontakter kan kanske löna sig, men i övrigt händer det inte ett smack just nu" (Aftonbladet 26/12 2010)

Jullov och två veckor av ingenting, precis vad jag behöver. Men det där med yrkeskontakter kan jag återkomma till. Fast det är inte några nyårslöften som förändrar mitt 2011 utan andra saker, men inget är klart än.

Annars så är det skönt att fira jul. Jag förstår inte alla som stressar ihjäl sig inför detta. Man måste inte baka egen vört, lägga in tre sorters sill, griljera skinka och grava lax innan man lagar Janssons Frestelse och rullar köttbullar... Jo, jag rullade faktiskt egna köttbullar, resten fanns i affären;-)

Julen är som vanligt. Granen barrar efter en dag så att det är grönt som en vårgräsmatta på parketten... men med 60cm snö och kallt är julen bättre än väntat. Synd att man inte orkar eller har tid att åka skidor bara. Nästa vinter då får det bli.

Inga kommentarer: