fredag 24 juli 2009

Boktips, igen




Avslutade just ytterligare en deckare, en ganska bra sådan faktiskt.
Söndagsmannen av Thomas Kanger.
Boken utspelar sig till stora delar i Västerås, vilket i sig är lite kul då det inte alltid är i miljöer i närheten i böckerna jag läser. Elina Wiik, som polisen i boken heter, ramlar över ett mordfall som är på gång att preskribieras och börjar nysta. Samtidigt söker en flicka sina föräldrar och de två berättelserna börjar närma sig varandra, men hur hänger de ihop? Vissa saker gissar man ganska snart, men annat har man ingen aning om. Ganska spännande utan att vara blodigt eller skrämmande. Inte heller så är det en massa ondska eller ingående beskrivningar av död och lemlästning som det är i vissa böcker. En klart läsvärd bok!
Det finns för övrigt tre böcker till om Elina Wiik som alla kommit ut tidigare.

Kanske ska jag läsa någon av dem nu... Har ju ingen bok just nu...boklös...:-)

Måste botanisera i bokhyllan lite... Det är tur att man kan köpa så många pocketböcker på Myrorna. Heja Myrorna! Jag köper nästan alltid några pocket när jag är där. Kostar ju bara mellan 5 och 15 kronor. Jag köper gärna tio åt gången och ger kanske bort i present istället för blommor eller så skänker jag tillbaka dem igen. Recycling... Det tror jag på i alla fall!

/ha det

Inga kommentarer: