tisdag 13 september 2011

Tisdag i september

Snart är min föräldraledighet över, men trots att jag börjar om tre veckor har jag ingen riktig koll på var jag ska vara. Synd.

Fick i går eftermiddag en inbjudan till comenius-seminarium i december här i Eskilstuna. En möjlighet att träffa eventuella nya samarbetspartners och skapa eller utveckla samarbeten.

Direkt startar idéerna att poppa upp i huvudet... hur kan man göra? hmm...

Vi har redan (min kollega som jag gjorde förra EU-projektet med) via mail och sms kläckt lite idéer som skulle kunna fungera som underlag för ett seriöst arbete. Nu gäller det att sätta sig ner och använda det ihopspånade underlaget och skapa något som skulle fungera som ett projekt. Att hitta underlag i läroplanen är oftast inte så svårt. Det gäller att formulera en spännande och trovärdig ansökan så att den dels beviljas och får många samarbetspartners och dels går att genomföra under rimlia förhållanden.

Det är i spåneriet som idéerna föds. Man måste våga tänka konstigt, utanför ramarna och knäppt innan man hittar det som faktiskt fungerar. Man får inte vara rädd att en idé inte bär eftersom om den är dålig så kanske den föder en annan idé, och då var den helt plötsligt viktig ändå...

Tänk vad roligt det vora att få arbeta ihop igen... Tyvärr är vi nog inte i samma arbetslag, men det får inte stoppa ett oss från att skapa ett internationellt projekt. Det fixar vi... Yes we can!

Inga kommentarer: