fredag 7 oktober 2011

End of the road...

...ja eller början på något nytt. På måndag ska jag återigen kliva in på jobbet i arbetslag C, mitt ursprungliga arbetslag. Även om det inte ser ut som sist eftersom det är andra elever och efter en ganska stor personalomsättning i och med sammanslagningen, är det inte lika som det varit. Fast det spelar ingen roll, det är som att komma hem ändå. Jag var förbi i veckan med äppelkaka och 'firade'.

Lilla tjejen (14 månader) skolade jag in på dagis i veckan. Tre dagar med pappa sen var hon på egen hand. Och det har gått bra. Man blir fachinerad över hur anpassningsbara de är de där små. Ja och sen är ju vår förskola helt underbar...

Studierna går bra och det är ganska kul att skriva PM om religionssociologi, även om det är ganska knepigt ibland att förstå det man läser. Lättläst verkar inte vara en grundidé för de skribenter jag arbetar med just nu. Men innehållet är i stort intressant - det handlar om sekularisering i samband med moderna samhället, feminsm, genus-paradoxer och gamla sociologers visioner och tankar i nytt ljus mm. Kul att ta del av och få möjlighet att läsa kritiskt. Men det är som sagt ingen 'walk in the park' att kapa åt sig dessa 15hp. Samtidigt är det lärorikt att byta perspektiv och sida från lärare till elev ibland.

Inga kommentarer: