onsdag 17 juni 2009

Sommartankar


Happy Faces, Dublin, Irland sommaren 2007.

Happy faces, it's summer time...:)
Jaha, då är man ledig ett tag då... SKÖNT!
Alla borde ha sommarlov. Fast nästa sommar ska jag anmäla mig till sommarskolan så man får en extra slant till semestern. Varje gång de frågat har jag känt: "Nä inte en chans att jag arbetar på lovet!". Men de arbetar halva dagar till hel lön, små grupper av elever och väldigt lugnt på skolan. Rent paradisiskt jämfört med vardagen. Så därför har jag tänkt om.

På dagis är de nog nöjda med lärar-föräldrar. Varför? Jo, därför att vi uppehåller en plats och betalar full avgift, men vi får inte utnyttja den eftersom vi inte arbetar. Alltså, åtta veckor med ett barn mindre i gruppen. Om det då finns fler lärar-föräldrar blir det ju en himla bonus... Fast, det är ju personalen väl värda. De sliter ju med ganska stora grupper hela tiden. Men det blir lång tid utan att träffa kompisarna och ha "gamla" rutiner kvar. För hur kul är det att umgås med sin pappa var eviga dag på lovet? :)

Träffade en annan sommarledig lärare från min skola idag. Pratade vi skola? Jo, som vanligt. Man är skadad... Hur som helst, ha en trevlig midsommar!
Janne

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir väl lätt så att man hamnar i skolvärlden, även om man träffas på sin lediga tid. Jag ska träffa en lärarbloggare imorgon som jag aldrig har pratt med, det ska bli spännande - antagligen skolprat fast vi är lediga =)