lördag 1 november 2008

inledning

Jaha, då har man blivit med blogg...som så många andra ordbajsare på nätet.
Som namnet kanske skvallrar så ska detta till största delen handla om skolan, undervisning men även andra viktiga eller intressanta ämnen som jag väljer fritt.
Att jag börjar blogga just i dag beror på att det i dag är precis 10 år sedan jag började mitt arbete på Stålforsskolan i Eskilstuna. Värt att fira, eller dricka gravöl över? Det beror på hur man ser det... Det kanske är dags att göra något nytt för en gångs skull (?).
Här på min blogg Magister-Janne kommer jag att presentera mina tankar om det som vår käre (hmm?) skolminister kallar flumskola (vilket gör mig ****arg...).
Kanske lägger jag ut egna idéer för undervisning som du kan låna och använda. Kan ju vara bra med feedback på det man knåpar ihop, vilket jag gör allt som oftast.

Hur som helst...
Välkommen till min värld! /JANNE

Inga kommentarer: