måndag 23 januari 2012

Högmod går före fall

Vi har börjat med PIM, Praktisk IT- och mediekompetens på skolan. Lätt match tänkte jag, jag är ju ganska van... men inte då. Underkänd på första uppgigiften. Hade ingen koll på vad seriffer var och så följde jag inte instruktionen som man skulle. Så går det när man tror att man kan;-)

Nu är jag inne på video-delen, steg 3.Inte så lätt visar det sig. Jag har ju aldrig redigerat eller skapat film. Den digitala videokamera som jag köpte till jul för något år sedan är väl kanske använd sammanlagt en timme. Blir liksom inte av. Får lära stora tjejen att filma så kanske det bir något...

Ganska kul med film i undervisingen inser jag nu när jag ser intruktionsfilmerna på PIM-sidan. (Kanske läsa in och filma undervisning så kan jag sitta vid skrivbordet och undervisa i aulan ;-)...


Religionskursen börjar lida mot sitt slut. Bara en PM av 6 kvar att skicka in, snart framme och då kan jag inkassera 15hp i religionssociologi påbyggnadskurs. Himla kul och intressant, trots en del jobb. Men när läsningen verkligen leder till att man lär sig nya saker så är det ju både kul och utmanande. Min sista PM handlar om Chris Hedges bok om amerikanska fundamentalistisk kristendom. Helt klart, de är inte kloka! Köp den och läs den! Jag ska skriva mer om den när min PM är klar.

1 kommentar:

Oskar Helander sa...

Hej Janne!
Vill bara tacka för den fantastiska utbildning som jag fick under mina år på Stålforsskolan! Jag lärde mig många nyttigheter för livet!

SO-lektionerna väckte samhällskritikern i mig, men på den tiden så var mina åsikter väldigt högervridna och förskräckliga; vilket jag ångrar grovt. Mitt politiska engagemang väcktes 2010, när SD kom in riksdagen. Jag blev ledsen och arg på hur det svenska folket hade valt att rösta. Jag bestämde mig för att göra mitt bästa för att ändra på det smygrasistiska land vi lever i!

Nu är jag politiskt engagerad och studerar Marx. Har även öppnat ögonen för miljöfrågor och blivit djurvän!

Hoppas att du har det bra på den skola som du nu lär ut i! Tack för de otroligt bra åren på Stålforsskolan Janne!

MvH
Oskar Helander