tisdag 2 november 2010

Hemma bäst?

Jaha, då var man åter i vardagen. Höstlov? Nej knappast.

Skönt att komma hem. Lite skum känsla när det faktiskt small ordentligt i Istanbul samma dag som vi åkte hem. 15 minuters promenad från hotellet bara. Tur man var på väg hem redan då.

Efter två dagar av utbildning och fortbildning blir man trött, riktigt trött. Hur orka på måndag? ;-)

Vi har flyttat omkring lite på Faktoriet. Arbetsrummen närmare eleverna och kollegorna. Känns bra faktiskt. Vi kommer att få mer gemensamma möten och tid att träffas. Hittills har det inte varit så lätt att träffas på dagarna för enklare diskussioner eller annat. När vi alla sitter nära varandra ökar möjligheterna.

På torsdag ska jag börja stresshanterings-kurs. Mindfulness... Lite flummigt om man ser på det med "manliga" ögon. Men det ska bli kul. Förhoppningsvis så kommer jag att ha nytta av det. Jag tror att det är bra att vara ganska öppen och våga prova för att kunna förändra beteenden och vanor. Stressen kommer ju ofta inifrån. Man stressar upp sig själv på grund av problem som man faktiskt inte kan påverka, helt i onödan alltså.

En annan sak; Benjamin Sjögren (en gammal Stålforselev) skriver krönikor i Tidningen Folket om sitt liv i Istanbul. De är läsvärda. Kolla in en av dem!

För övrigt är jag lite nyfiken...jag har en ständig läsare från USA. Men jag har ingen aning om vem det är...hmmm!?

Inga kommentarer: